
Az Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium 2025-ben indította el Erasmus munkacsoportját, amelynek célja a nemzetközi szakmai kapcsolatok erősítése, valamint a korszerű, inkluzív és differenciált pedagógiai módszerek megismerése és adaptálása. Intézményünk innovációs munkaközösségének tagjaiként elkötelezetten készülünk első Erasmus+ pályázataink megírására és megvalósítására, hiszen meggyőződésünk, hogy a nemzetközi tapasztalatok integrálása és az európai értékrendek érvényesítése alapvető fontosságú a modern gyógypedagógiai gyakorlatban.
Az Erasmus program keretében célunk, hogy együttműködést alakítsunk ki más európai intézményekkel, megismerjük és beépítsük a bevált, innovatív pedagógiai gyakorlatokat a saját oktatási rendszerünkbe. E folyamat során különös hangsúlyt fektetünk arra, hogy az európaiság és az európai értékek – mint a tolerancia, az inkluzivitás, az esélyegyenlőség és a szolidaritás – mindennapi nevelő-oktató munkánk meghatározó elemei legyenek.
Intézményünk kiemelt szerepet tölt be abban, hogy a külön nevelési formában oktatott, speciális nevelési igényű gyermekeket és fiatalokat felkészítse az önálló életvitelre, valamint arra, hogy képességeik kibontakoztatásával és erősítésével a társadalom aktív, értékes tagjaivá válhassanak. A nemzetközi kitekintés számukra különösen fontos, hiszen tanulóink jelentős része szociálisan hátrányos helyzetű, peremtelepülésekről érkezik, vagy állami gondozásban nevelkedik. A nemzetközi együttműködések révén olyan új szemléletmódokat és pedagógiai megközelítéseket ismerhetünk meg, amelyek segítik őket a társadalmi integrációban, az önállóság kialakításában és a jövőbe vetett hitük megerősítésében.
Büszkék vagyunk arra, hogy az Erasmus+ programhoz való csatlakozással intézményünk aktív részese lehet egy olyan európai közösségnek, amely az inklúzió, a szakmai fejlődés és a közös tanulás értékein alapul. Meggyőződésünk, hogy e kezdeményezés nemcsak tanulóink személyes fejlődését, hanem pedagógusaink szakmai megújulását és intézményünk nemzetközi nyitottságát is elősegíti.