Óvodánk célja az enyhe-, a középsúlyos értelmi fogyatékos, és az autizmus spektrum zavarral élő kisgyermekek intézményes nevelése, fejlesztése, iskolai életre való felkészítése.
Óvodánkban 4 csoportban kerülnek elhelyezésre a gyermekek, figyelembe véve sérültségük fokát, egyéni sajátosságaikat.
A kis létszámú csoportok lehetővé teszik, hogy a pedagógusok jobban megismerjék a gyermekeket, így pontosabb és személyre szabottabb fejlesztésben részesülnek óvodásaink.
Az intézményegységben adottak a csoportszobák, fejlesztőszoba, mozgásfejlesztő terem, mosdó és öltöző helységek, játszóudvar.
Nagyon fontos a JÁTÉK! Minden tevékenység a játékban beágyazottan valósul meg!
Amit még kínálunk!
Intézményünkben 1983-tól hosszú éveken át működött óvodai csoport, amíg csak erre igény volt. A 2007/2008-as tanévtől ismét szükség van erre a fejlesztési lehetőségre, ahol a 3-7 éves, sajátos nevelési igényű, enyhe-, és középsúlyos értelmi fogyatékos, autista gyermekek gyógypedagógiai megsegítése, fejlesztése folyik.
Óvodánkban 3 csoport (Manócska, Maci és Cica) működik, melyekben a gyermekek sérültségük, állapotuk alapján kerülnek elhelyezésre.
Az óvodai felvétel kritériuma az illetékes Pedagógiai Szakszolgálat Szakértői Bizottságának szakvéleménye, javaslata.
Az óvodai nevelés célja, feladata
Az óvoda célja olyan feltételrendszer biztosítása, amely a harmonikus személyiségfejlesztés érdekében figyelembe veszi a tünetek változatosságát, az egyéni teherbíró képességet, a sajátos nevelési szükségleteket.
Feladata a testi, szociális, értelmi érettség kialakítása, az iskolai potenciális tanulási zavarok megelőzése.
A különleges gondozási igényt szolgálja az óvodai egész napos tevékenység kiscsoportos, vagy egyéni formában, specifikus módszerek, terápiák, technikák szakszerű megválasztásával és alkalmazásával.
A speciális nevelési szükségletekhez, életkori, érési sajátosságokhoz igazodó fejlesztés a támasz és érzelmi biztonság nyújtásán túl, törekszik:
A fejlesztés legfontosabb területei:
A fogyatékos kisgyermek iránti elvárást fogyatékosságának jellege, súlyosságának mértéke határozza meg. Terhelhetőségét biológiai állapota, társuló fogyatékossága befolyásolja.
Cél:
Az óvodai élet tudatos szervezésével, a mindennapos szakszerű csoportos és egyéni képességfejlesztő munkával, az érzelmi biztonság megteremtésével, a gyermekek tevékenység-szükségletének kielégítésével, a sokoldalú tapasztalatszerzést, a szociális tanulás feltételeit biztosítva kell elérni, hogy az óvodások:
Autizmussal élő óvodáskorú gyermekek fejlesztése
Fő cél: a habilitáció egyénre szabott fejlesztési terv alapján. Célja a gyermekek elemi beilleszkedési készségeinek, adaptív viselkedésének kialakítása
Fejlesztés területei:
1. Kommunikáció, szociális viselkedés
2. Fejlődési funkcióelmaradások, önkiszolgálás
3. Kognitív területek
4. Viselkedésproblémák kezelése
Óvodásaink többsége – tankötelezetté váláskor – iskolai tanulmányait az intézményünk általános iskolájának első osztályában kezdi meg. A gyermekeknek így a megismert, megszokott, biztonságot adó környezetben biztosítva van a további hatékony fejlesztése.