Enyhe értelmi fogyatékos tanulók

általános iskolája

 
Elsősorban olyan tanulási környezetet igyekszünk biztosítani, amelyben a valóságról sokoldalú és konkrét tapasztalatokat szerezhetnek tanulóink. A nevelő-oktató munka elsődleges színtere a tanóra. Tanórákon a tanulók képességeinek megfelelő tanulásszervezési formákkal, sokoldalú szemléltetéssel, IKT eszközök használatával, cselekedtetéssel történik az oktatás.
 
Tanórán kívüli foglalkozásaink:
  • egyéni fejlesztő óra
  • habilitációs foglalkozás
  • autizmus specifikus fejlesztő foglalkozás
  • szakkörök
  • tehetséggondozás

 

 

Iskolánkba jelentkezhet minden olyan kisgyermek, aki augusztus 31-ig betöltötte a 6. életévét, és rendelkezik megfelelő szakvéleménnyel.

Munkánkról:

Iskolánknak az intézmény célkitűzéseiből és az alapelvekből következően konkrét feladatai vannak, melyeket az oktató-nevelő munka minden területén érvényesítünk.

Elsősorban olyan tanulási környezetet igyekszünk biztosítani, amelyben a valóságról sokoldalú és konkrét tapasztalatokat szerezhetnek tanulóink. A közvetlen vizsgálódásból kiindulva eljuttatjuk őket az ismeretek képi, majd absztrakciós szintjére. A nevelő-oktató munka elsődleges színtere a tanóra. Emellett:

  • egyéni fejlesztő órák,
  • autizmus specifikus fejlesztő foglalkozások,
  • habilitációs foglalkozások,
  • szakkörök,
  • tanulmányi versenyek,
  • tehetséggondozás segíti tanulóink fejlődését.

Megfelelő tanulásszervezési formákkal, sokoldalú szemléltetéssel, IKT eszközök használatával, cselekedtetéssel, játékos tevékenységekkel biztosítjuk az egyes tantárgyakhoz kötődő készség- és képességek fejlesztést.

Kiemelt figyelmet fordítunk az alapozást szolgáló pedagógiai egységre, ahol a tanuláshoz szükséges pszichés funkciók fejlesztése, a helyes tanulási szokások kialakítása történik.

A tanítás – tanulás folyamatában speciális segítségnyújtásra, a kooperatív tanuláshoz szükséges képességek fejlesztésére, az életkori sajátosságoknak megfelelően a tanulási motiváció erősítésére törekszünk.

Tanulóink, akik sikertelenek lennének – esetleg sikertelenek voltak – a többségi általános iskolában, nálunk eredményesebbek, sikeresebbek. Miért? Az ok nagyon egyszerű, mert nemcsak ismereteket oktatunk, hanem szeretetet, harmóniát, egészséges személyiséget és esélyt igyekszünk adni az életben való boldoguláshoz.

Az integrációt mi tágabban értelmezzük, mint ahogy manapság divatos. Azt tartjuk fontosnak, hogy minden gyermek képességeinek megfelelő alapképzést kapjon, hogy később – szakmát szerezve – megállja helyét az életben, s integrálódjon a társadalomba.

Továbbtanulási lehetőségek:

– Informatikai , Közgazdasági, Nyomdaipari Szakiskola, Eger

– Gyöngyösi Kolping Katolikus Szakiskola és Speciális Szakiskola

– Benedek Elek Speciális Szakiskola, Heves

– Egri Arany János Szakiskola és Kollégium

– Hatvani Damjanich János Szakiskola és Kollégium

– Hatvani Lesznai Anna Szakiskola és Speciális Szakiskola…

Semmi sem fontosabb egy gyermek életében, mint a biztonság, a kiegyensúlyozottság, az egészséges önbizalom. Mindezeket csak szeretetteljes, elfogadó légkörben, személyre szabott oktató-nevelő munkával lehet elérni.

Iskolánkban jól felkészült gyógypedagógusok-szaktanárok, gyógypedagógiai asszisztensek gondoskodnak arról, hogy a nálunk tanuló gyerekek felkészüljenek az élet kihívásaira, megkapják a kellő segítséget, hogy problémamegoldó, sorsukról önállóan dönteni tudó, boldog, kiegyensúlyozott felnőttekké válhassanak.