Utazó Gyógypedagógusi Hálózat

Az Utazó Gyógypedagógusi Intézményegység 2018-ban alakult meg az Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium keretein belül. Az az igény hívta elő, hogy az Egri Tankerületi Központ integráló iskoláiban, minden sajátos nevelési igényű tanuló megkapja a pedagógiai célú habilitációs és rehabilitációs fejlesztést. A rendszer egységes ellátást tud biztosítani, hisz közös eljárásrend alapján végezzük feladatainkat.
Tanulóinkra vonatkozó módszertanunk az, hogy az egyéni különbségek figyelembevételével a pozitív tulajdonságokra, készségekre építve, erősítsük meg a fejlesztést igénylő képességeket. Arra törekszünk, hogy nehézségeik ellenére megőrizzék tanulási motivációjukat az értelmi fogyatékos, autizmussal élő, pszichés fejlődési zavarral bíró, valamint mozgássérült tanulóink.
Az utazó gyógypedagógusi munka azonban szélesebb körű, mint a foglalkozások megtartása.
Igyekszünk elérni, hogy az integráló iskolák, a pedagógusok, munkájuk megsegítőjét lássák a gyógypedagógusban. Formálódjon együttműködési igényük, szemléletük.
Fontos a szülők támogatása is. Fórumot adunk számukra, ahol közösen keresünk válaszokat, megoldási javaslatokat.
Célunk, hogy a sajátos nevelési igényű tanulók számára biztosítva legyen a sikeres beilleszkedés, az esélyteremtés.

„Nem abban kell segíteni, hogy a lehető legjobban hasonlítson másokra, hanem hogy a lehető legjobban boldoguljon a saját képességeivel.”

Down Egyesület

Az Utazó Gyógypedagógusi Hálózat 2018. szeptember 1-től alakult meg intézményünkben. Az Egri Tankerületi Központ iskoláiban látjuk el az integráltan oktatott-nevelt sajátos nevelési igényű tanulók pedagógiai célú habilitációs, rehabilitációs fejlesztő nevelését.

Célunk, hogy az integráltan oktatott sajátos nevelési igényű tanulók megkapják a képességeiknek megfelelő megsegítést, felzárkóztatást, befogadást, az esélyegyenlőség és a sikeres együttnevelés érdekében.

Továbbá a többségi intézmények és az Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium együttműködésének elősegítése. Az utazó gyógypedagógusok szeretnének szakmai támogatást nyújtani az integráló iskolák pedagógusainak.

Elvárás, hogy feladatainkat az integráló intézményekkel, a családokkal való együttműködésben, szeretetet közvetítő légkörben valósítjuk meg.

Feladataink:

  • A szolgáltatás ellátásának megszervezése.
  • A tanulók készségeinek, képességeinek tanév eleji felmérése.
  • Egyéni fejlesztési terv készítése.
  • Egészségügyi és pedagógiai célú habilitációs-rehabilitációs, fejlesztő foglalkozások biztosítása.
  • Szakmai együttműködés kialakítása, az integráló pedagógusok részére konzultációs lehetőségek biztosítása.
  • Esetmegbeszélés, szakmai tanácsadás.
  • Segítségnyújtás: módszertani eljárások, fejlesztő feladatsorok, játékötletek és szakirodalom területén.
  • A szülők számára olyan háttér biztosítása, amely segíti a gyermekével kapcsolatos szakmai anyagok értelmezését, a megsegítés módjára útmutatást ad.

Célcsoportjaink:

A sajátos nevelési igényű tanulók iskolás kortól a tankötelezettség végéig, akiknek ellátási jogosultságát a megyei és/vagy országos tanulási képességet- mozgásállapotot vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottságok határozzák meg.

Az intézményegység pedagógusainak végzettsége:

  • tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos
  • értelmileg akadályozottak pedagógiája szakos
  • pszichopedagógia szakos