„Ha egy gyerek nem tud úgy tanulni, ahogy tanítjuk, akkor úgy kell tanítanunk, ahogy tanulni tud.”
Ignacio ‘Nacho’ Estrada
Az aktuális NAT-hoz illeszkedő Helyi tanterv szerint folyik nevelő-oktató munkánk, a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelveit figyelembe véve.
A dokumentumaink mellett a mottó szemlélete a hétköznapi nevelő-oktató munkánk során azt jelenti, hogy a gyermekre figyelve, alkalmazkodunk az egyéni fejlődési szükségleteikhez, differenciált fejlesztéssel, megsegítéssel lehetőséget adunk az egyéni fejlődési utak bejárásához.
A középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók nevelésének-oktatásának szakmai, módszertani példái –mit, mivel, hogyan tervezünk számukra:
A nevelésben egyaránt fontos szempont közösségünkben a társadalmi konszenzuson alapuló normákhoz, írott és íratlan szabályokhoz való alkalmazkodás, a társas érintkezésekben az együttműködő, alkalmazkodni képes személyiség tulajdonságainak erősítése, valamint a tanuló saját életével kapcsolatos döntéseiben való aktív részvétel, az önrendelkezés, érdekérvényesítés képességének fejlesztése.
Az általános iskolai létük során magasabb szintre szeretnénk eljuttatni gyerekeinket, módszereink megválasztásánál mindig az a cél, hogy melyek azok a képességek, amelyeket fejlesztenünk kell, hogy értékes, kiegyensúlyozott felnőttekké válhassanak.
„Az elégedett és boldog élet kulcsa a tanulás és az öröm összekapcsolása. Az öröm nélküli tanulás kimerít, a tanulás nélküli öröm pedig rendkívül unalmas.”/Richard David Precht/
Mit nyújtunk az iskola tanulóinak a megvalósítás érdekében?
Az értelmi nevelés mellett szeretetet, lelki és fizikai biztonságot nyújtjuk, erről szól az élet nálunk .